ככל שהעולם מתקדם והטכנולוגיה מתפתחת, כך גם העולם הדנטלי נכנס לעידן חדש: עידן בו מתקיימת הרמוניה נפלאה בין צרכי המטופל לבין מכשור רפואי מתקדם, עידן המעודד גישה טיפולית כמה שפחות פולשנית ועידן בו טיפול שיניים הוא לא בהכרח מילה נרדפת לסבל וכאב. הגישה החדשנית הזו מתיישבת להפליא עם הפילוסופיה של מרפאת השיניים שלנו. צוות המרפאה שלנו חרט על דגלו להביא לכם, קהל מטופלינו, את החידושים הדנטליים ה"חמים" ביותר, האיכותיים ביותר ואת טכניקות הטיפול המתקדמות ביותר שיסייעו לכם ליהנות מכל הטוב שיש לעידן החדש להציע, בשיא העדינות והרגישות. ולאחר ההקדמה הזו – הנה שלושה חידושים בעולם הדנטלי שכדאי להכיר.
1. שתלים ללא השתלות עצם
השיטה המסורתית להשתלות שיניים גורסת כי טיפול שכזה יכול להיות מעורב בהשתלת עצמות ממקור אחר (של אדם או בהמה) כדי להגיע לתוצאות הרצויות. זו שיטה קלאסית הכרוכה בהמון כאב, המתנה ארוכה של מספר חודשים עד שהשתל החדש נקלט במערך השיניים הטבעי ולעתים היא אף עלולה לגרום לזיהום ותופעות לוואי נוספות.
החדשות הטובות: מיום בו נכנסה לתמונה השיטה החדשנית לביצוע שתלים ללא השתלות עצם, היא שינתה לחלוטין את התמונה – לטובה!
השיטה החדשה עושה שימוש בעצם הקיימת של המטופל ומאפשרת לרוב לבצע שתל דנטלי עם מינימום התערבות חיצונית. בשיטה זו אנו מנסים לעשות שימוש רב ככל שניתן בעצם הקיימת של המטופל ומסייעים לעצם להיבנות סביב השתל החדש – מה שכרוך בריפוי מהיר, איכותי וטוב יותר ואינו כולל מעורבות של חומר עצם, המקשה על הליך ההחלמה והקליטה.
2. שתלים ללא הרמות סינוס
כולנו רוצים להרגיש טוב, להיראות טוב ולהיות בריאים – מבלי לסבול כדי להגיע לתוצאה המיוחלת. עולם השתלות השיניים עבר מהפכה משמעותית בשנים האחרונות, בעיקר הודות לטכנולוגיית הלייזר עליה נפרט בהמשך, והוא מאפשר למטופלים רבים ליהנות מטיפול מהיר, ממוקד, עם כאב מזערי וגישה פולשנית מינימלית. כיום ניתן לבצע שתלים דנטליים ללא הרמות סינוס, וזהו חידוש נפלא התורם לתחושת הנעימות במהלך הטיפול, לאחריו ולא פחות חשוב – לתוצאה מדויקת הרבה יותר.
3. שימוש בלייזר
אחת המהפכות המשמעותיות ביותר שהתרחשו בזירה הדנטלית החלה עם כניסתו של הלייזר לחדר הטיפולים. אם בעבר נדרשו המטופלים לעבור הליכים כירורגיים פולשניים – הרי שהודות לשימוש בקרני הלייזר המתקדמות, הטיפול הפולשני הצטמצם למינימום וכעת הוא כרוך בדיוק מופלא, ללא צורך כמעט בחתכים ובתפרים ועם החלמה מהירה מתמיד.
זהו לא חידוש של מה בכך. הוא מחולל מהפכה חשובה בכל הנוגע לגישה של רופא השיניים ולאופן שבו מטופלים חווים טיפולי שיניים. בין השאר, קרני הלייזר מסייעות לרופא המטפל לבצע את ההליך בצורה מהירה ומדויקת ומאפשרות גם למטופל ליהנות מתופעות לוואי אפסיות, כאב מופחת והליך החלמה קצר באופן יחסי. בנוסף, קרני הלייזר ידועות גם כמחטאות דלקות חניכיים ומזרזות את הריפוי במקרה של מחלות חניכיים.