בפה שלנו חיים דרך קבע מספר סוגי חיידקים, דוגמת חיידקי הרובד הדנטלי (פלאק), המהווים שכבה דביקה, עדינה ונטולת צבע הממוקמת על השיניים. אי הקפדה על היגיינת השיניים ושמירה על בריאות הפה עלולה לגרום לשכבה החיידקית הזו להישאר על גבי השן, להתרבות, להפוך לשכבת אבנית קשיחה וליצור זיהום בחניכיים. הזיהום מוביל לדלקת, שהסימפטומים שלה הם בין השאר נפיחות בחניכיים, דימום ובמידה והחניכיים לא מטופלות – גם דלקת בעצם התומכת בשן ופגיעה ביציבות השיניים.
מה עושים? הקפדה על היגיינה דנטלית ושמירה על בריאות השיניים מונעות דלקות חניכיים. לכן חשוב להקפיד על צחצוח שיניים פעמיים ביום, שימוש בחוט דנטלי וכן ביקורים סדירים אצל השיננית.
הפה שלנו הוא השער לגוף כולו. במידה ובריאות הפה נפגעת, הדבר עלול להוביל לחולאים במערכת כולה, החל מתופעות לוואי של ריח רע מהפה ועד להיחלשות של מערכות נוספות בגוף האדם.
מאידך, חניכיים בריאות, חזקות ומתפקדות הן השער דרכו אנו מאפשרים גם לגוף כולו לחיות באידיליה ובבריאות, לכן אנחנו במרפאה מקפידים על מתן הנחיות היגיינה למטופלינו, שמירה על שגרת צחצוח איכותית וביקור תקופתי אצל השיננית.
מוך השן זו הרקמה העמוקה ביותר בשן, המורכבת בין השאר מכלי דם ועצבים. במקרה של חבלה החושפת את מוך השן לזיהום או במקרה של עששת שחדרה את זגוגית השן ואת שכבת הדנטין והגיעה אל מוך השן – יש צורך בטיפול שורש כדי לרפאה.
החדשות הטובות: כיום יש דרכים מתקדמות לביצוע טיפול שורש – ואנחנו מיישמים אותן לטובת מטופלינו, באמצעות ביצוע הטיפולים בטכנולוגיה חשמלית, הכרוכה בזמן טיפול קצר, ממוקד, הרבה יותר אפקטיבי ועם פחות כאבים.
ככל שחולפות השנים, כך גם הטכנולוגיה מתקדמת ונוצרים פתרונות בטוחים הרבה יותר עבור המשתמש – צילומי רנטגן הם דוגמה קלאסית לכך. הודות למעבר לצילומים דיגיטליים, רמת הקרינה פחתה משמעותית וכן מיושמים אמצעי הגנה שונים עבור המטופל, כדי שהחשיפה לקרני הרנטגן תהיה מינימלית (דוגמת לבישת אפוד הגנה על אזורים בגוף שלא נדרשים לצילום).
חשוב לדעת: על אף שמדובר בטכנולוגיה בטוחה באופן יחסי, אנחנו במרפאה משתדלים למזער ככל הניתן את השימוש בהם, למעט כשהדבר הכרחי
בין אם איבדתם שן ובין אם אתם סובלים מחוסר מולד – יש שתי אפשרויות שיקום מצוינות. הראשונה היא יצירת גשר דנטלי, באמצעותו השן החסרה נתמכת על ידי השיניים הסמוכות. באופן זה ניתן ליהנות מפתרון קבוע וללא התערבות כירורגית. החיסרון, עם זאת, הוא שקשה יותר לשמור כך על היגיינה דנטלית ולעתים הדבר גורם לצורך בטיפול בשיניים הבריאות הסמוכות.אפשרות השיקום הנוספת היא בניית שתל דנטלי עשוי טיטניום, המחליף את השן החסרה ומעניק תמיכה לכתר המחליף את כותרת השן. זהו פתרון יציב ועמיד יותר בהשוואה לגשר דנטלי וכן הוא פותר את הצורך בטיפול בשיניים הסמוכות במטרה לתת פתרון לשן החסרה. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בהליך כירורגי מזערי שעשוי לקחת זמן ארוך יותר, שכן יש צורך להמתין לריפוי העצם והתייצבותה סביב השתל החדש.
ד"ר חנניה שטרן, בליווי הצוות הרפואי, שמח לעמוד בחוד החנית של טיפולי השיניים. אנו מעניקים למטופלים שלנו את המידע המלא, באופן פשוט וברור, כדי שיוכלו לקבל החלטה נוחה עבורם.
ככל שהפגיעה בשן עמוקה יותר – כך מרגישים את הכאב יותר. למעשה, חור בשן מתחיל מהיווצרות עששת על שכבת האמייל של השן. בשלב הזה עדיין לא מרגישים כאב, אך ככל שחולף הזמן והעששת מעמיקה – כך מתחילים להרגיש את הכאב השן. זוהי דרכה לבקש מאיתנו עזרה. לפתע מתחילה רגישות לקור או למתוק והכאב, ככל שחולף הזמן, מורגש ביתר שאת. לפני שמגיעים למצב הזה, חשוב לטפל בשן ולמלא את החור, כך שלא יגיע לשכבות העמוקות בשן הסמוכות למוך השן (השכבה העמוקה ביותר) ונתחיל להרגיש כאב. איך עושים זאת נכון? הדרך הטובה ביותר היא מניעה. הקפידו על ביקורים תקופתיים אצל רופא השיניים וכך תוכלו להימנע מהופעת חורים בשיניים ובמקרה שהם כבר מופיעים – תוכלו לטפל בהם כשהם "בחיתוליהם" ותימנעו מכאבים ופגיעה בשן.
ד"ר חנניה שטרן עומד בחוד החנית של טיפולי השיניים. אנו מלווים את המטופלים שלנו מעת לעת, כך שיוכלו ליהנות מבריאות שיניים מיטבית – ולטפל בהקדם בעת הצורך.
בוודאי! הודות לטכנולוגיה המתקדמת, כיום יש שלל פתרונות חדשניים לביצוע יישור שיניים ללא קוביות המתכת, המובילה שבהן עונה לשם Invisalign והיא נחשבת לאחת השיטות ההיגייניות, האסתטיות והמהפכניות ביותר שיש בתחום. זוהי דרך בלתי נראית ליישור שיניים, בה עושים שימוש בקשתיות שקופות לחלוטין המותאמות באופן מדויק לקשת השיניים באמצעות הדמיה ממוחשבת. את הקשתיות מחליפים מדי שבועיים בהתאם לקצב התקדמות השיניים ולכל אורך הדרך – כמעט ולא ניתן לראות שאתם במהלך הטיפול!
ד"ר חנניה שטרן עושה שימוש בשיטה החדשנית, תוך ביצוע הדמיות מדויקות ומתקדמות, בניית תוכנית מקצועית לטיפול מיטבי וכמובן – מעקב לכל אורך התהליך, עד לחיוך המושלם.

ציפוי חרסינה או ציפוי למינייט נחשב, ובצדק, לכוכב העולה בשמי האסתטיקה הדנטלית. זהו ציפוי המאפשר למטופלים רבים ליהנות משיניים ישרות ונוצצות, כמו גם מקשת שיניים מלאה וישרה. מטופלים רבים במרפאתנו הסובלים משיניים שאינן לבנות, כמו גם משיניים עקומות, שבורות או מרווחים בשיניים – רואים כי טוב לאחר שהם מסיימים את הטיפול המתקדם, כשאנחנו מלווים אותם בכל העת, החל משלב ההתאמה, דרך העיצוב הדיגיטלי ועד לתוצאות המושלמות.

אם הייתם שואלים את השאלה הזו לפני מספר שנים – כנראה שהיינו עונים בחיוב. ככל שחולפות השנים, עולם רפואת השיניים עובר התקדמות משמעותית מאוד בכל הנוגע לפעולות כירורגיות בשיניים – ובמיוחד מאז הגיעה לחיינו טכנולוגיית השימוש בקרני לייזר.
אם בעבר נאלצנו לבצע השתלות שיניים תחת הרדמה כללית – היום הרדמה מקומית מספיקה, ממש כמו כל טיפול שיניים רגיל. אם בעבר תהליך ההשתלה היה אורך זמן רב – היום השתלה סטנדרטית אורכת זמן קצר במיוחד ואם בעבר נזקקנו לשימוש בהליכים פולשניים, דוגמת חיתוך, שימוש בתפרים, ריבוי ניתוחים או ביצוע סריקות C.T, הרי שכיום המצב הזה רחוק מלהיות הסטנדרט. ד"ר חנניה שטרן הביא באמצעות קרני הלייזר למהפכה משמעותית עבור המטופלים, ובייחוד בכל הקשור להשתלות דנטליות – כך שכיום מדובר בהליך ממוקד, נטול הליכים פולשניים ואפקטיבי הרבה יותר.

בכל הנוגע לשימוש בלייזר – השמיים הם הגבול! ככלל, השימוש בקרני לייזר מאפשר לנו לבצע פעולות כירורגיות רבות בדיוק רב יותר וללא הצורך בהליך פולשני. בין השאר, הדבר אומר שניתן לסתום שיניים ללא הרדמה (לעתים גם ללא שימוש במקדחה), לבצע טיפולי חניכיים ללא חיתוך ותפרים ולחסוך את הדימום וכן לערוך השתלות דנטליות באמצעות שימוש בלייזר. בשורה התחתונה: טיפולי שיניים רבים שנחשבו לכואבים וללא נעימים, הופכים להרבה יותר נוחים!

בהחלט! במרפאת השיניים שלנו בירושלים ניתן ליהנות גם מטיפולי שיניים מתקדמים וגם משלל טיפולים קוסמטיים לבחירתך – הכל במקום אחד!
אנחנו עובדים בשיטות המתקדמות ביותר ועם החומרים האיכותיים ביותר, במטרה אחת: לסייע לכל אדם להרגיש טוב יותר עם עור הפנים שלו. בין השאר, ניתן ליהנות במרפאה מטיפולי חומצה היאלרונית, בוטוקס וכן מטיפולים שמרניים דוגמת ה"סקין בוסטר". זהו ג'ל שנבדק במבחנים קליניים רבים ומבוסס על חומצה היאלרונית, שהודות לתהליך שעבר הפך להיות דומה מאוד למרכיבים הטבעיים בגוף. שימוש בסקין בוסטר מרכך את העור, מאתחל את רמת הקולגן בעור ומעניק חיות ונפח לעור הפנים – וכל זה, במראה טבעי ועדין, עם תוצאות הנשמרות עד ל-12 חודשים!